Onze blinde vlek
Iedereen heeft blinde vlekken. Het probleem is: je ziet ze niet. Zo had fotogigant Kodak een blinde vlek voor de opkomst van digitale fotografie. Bloc Busters (de Amerikaanse Videoland) zag de komst van streaming video te laat. Achteraf is het duidelijk. Dan vraag je je verbaasd af: waarom zagen ‘ze’ dat niet. Maar om tijdig te zien waarheen de wind waait, dat is een hele kunst.
Deze kickstarter helpt om in gesprek te raken over de blinde vlek van jouw organisatie. Welke ontwikkeling zien jullie niet scherp, onderschatten jullie? In een geweldige sketch nemen Koot en Bie het ‘thuiswerken’ op de hak. Maar nu, ruim dertig jaar later, is dat de gewoonste zaak van de wereld.
Een leuk opstapje om een beginnetje te maken met praten over de blinde vlek.
Geef elke vergadering een inspirerende start. Elke kickstarter bevat een kant en klaar pakketje met een filmpje, slides voor op de beamer, een speech en een leuke follow-up opdracht. Er is keuze uit een groeiend aantal onderwerpen. Zo hoef je nooit meer lang te zoeken naar een leuk begin.